Kā piesaistīt klientus? Sākumā jāsakārto pamati!
Šī ir ļoti apjomīga tēma, tāpēc dalīšu to mazākos pieturpunktos. Manā pieredzē, lai piesaistītu savus ideālos klientus, vispirms ir ļoti svarīgi sakārtot pamatus.
Kas ir ideālais klients? Ideālais klients ir tas, kuram tieši tavs pakalpojums ir nepieciešams, kurš novērtē tavu darbu un labprāt pie tevis atgriežas, ciena tavu laiku un robežas.
Kas nav ideālais klients? Ideālais klients nav tas, kuram tavi pakalpojumi nav piemēroti vai kurš nenovērtē to, ko tu piedāvā, negrib maksāt par kvalitāti, ko sniedz, un tev neuzticas. Manā pieredzē tas ir arī klients, kurš nāk tikai uz akciju piedāvājumiem, bieži kavē, vai pēdējā brīdī atceļ pierakstus.
Lai piesaistītu ideālos klientus, svarīgi ir sakārtot pamatus. Te ir 7 galvenie aspekti, kas veido šo bāzi:
- Tava izglītība un prasmes – Tava izglītība un prasmes ir pamats, kas nodrošina kvalitatīvu un drošu pakalpojumu sniegšanu. Regulāra pilnveidošanās un jaunu metožu apguve palīdz tev kļūt par labāku speciālistu. Jo augstāka tava kompetence, jo vairāk klienti tev uzticas un atgriežas.
- Tava niša – Tava niša palīdz tev fokusēties uz konkrētu pakalpojumu vai klientu grupu, ļaujot kļūt par speciālistu šajā jomā. Izvēlies to, kas tev patīk un padodas vislabāk, varbūt tā ir sporta masāža vai grūtnieču masāža. Tas ļaus tev izcelties konkurences piepildītā tirgū un piedāvāt pakalpojumu tieši tiem, kas to meklē. Kad dari to, kas tev patiesi interesē, klienti to jūt un labprāt atgriežas pie tevis!
- Skaidra mērķauditorija – Definē, kas ir tavs ideālais klients: viņa vecums, dzīvesveids, problēmas, kuras tu vari risināt. Piemēram, ja tu piedāvā sporta masāžas, tava mērķauditorija būs sportisti, fiziski aktīvi cilvēki, cilvēki ar muskuļu sāpēm vai sporta traumām. Jo precīzāk zināsi savu mērķauditoriju, jo vieglāk būs viņus uzrunāt un piesaistīt!
- Tava vērtība un problēmas risināšana - Kā tavs pakalpojums var uzlabot klientu dzīvi? Ja tu specializējies konkrētā jomā (piemēram, grūtnieču masāža vai sporta masāža), uzsver, kā tieši tava piedāvātā masāža atrisina konkrētas problēmas un atvieglo diskomfortu. Cilvēki meklē risinājumus savām problēmām, tāpēc skaidri un saprotami izcel, kā tava masāža var viņiem palīdzēt. Jo labāk klienti sapratīs, kādu vērtību tu sniedz, jo vairāk viņi uzticēsies un atgriezīsies!
- Pakalpojumi un cenas – Piedāvā skaidru un pārskatāmu pakalpojumu sarakstu, lai klientiem būtu viegli saprast, ko tieši tu piedāvā. Nosaki cenas, kas atbilst tavai kvalifikācijai un pakalpojumu vērtībai, nevis tikai konkurentu līmenim. Manā pieredzē labāk ir piedāvāt mazāk pakalpojumu, bet izcilā kvalitātē, nekā mēģināt darīt visu.
- Tava telpa – Tava telpa ir vieta, kur klientam jārodas mieram un labsajūtai, tāpēc tās iekārtojums ir ļoti svarīgs. Videi jābūt tīrai, kārtīgai un estētiski patīkamai. Maiga apgaismojuma, relaksējošas melodijas un patīkama aromāta kombinācija var palīdzēt klientam pilnībā atslābināties. Neaizmirsti par ērtībām, piemēram, kvalitatīvu masāžas galdu, mīkstiem dvieļiem un palagiem. Jo patīkamāka būs vide, jo lielāka iespēja, ka klients vēlēsies atgriezties.
- Tava komunikācija un zīmols – Tavs zīmols un komunikācija ir tas, kas veido pirmo iespaidu un palīdz piesaistīt īstos klientus. Svarīgi, lai tavs stils – gan sociālajos tīklos, gan sarunās – būtu skaidrs, draudzīgs un saprotams. Ja klienti jutīs, ka viņi tev var uzticēties un tu patiesi vari palīdzēt, viņi atgriezīsies vēl un vēl!
Kad šie punkti ir sakārtoti, tu vari sākt fokusēties uz klientu piesaistīšanu un efektīvu mārketingu. Bet par to citā reizē.